Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia struktura tekstu może bardzo wpłynąć na pozycję strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dopasowanie treści jest proste, a do tego nie potrzeba poświęcenia dużej ilości czasu – ale efekty będą zauważalne gołym okiem. Dlatego warto zapoznać się z prostymi zasadami oraz zastosować je na stronie.

Dlaczego warto zadbać o strukturę tekstu?
Jak już wiadomo celem wyszukiwarek jest prezentacja wartościowych treści użytkownikom – a żeby ułatwić algorytmom znalezienie tych stron warto dopasować strukturę tekstu pod SEO. Dopasowane teksty będą bardziej przejrzyste i wpłynie to na lepsze notowania algorytmow, a tym samym strona będzie bardziej widoczna.
Struktura wpłynie także pozytywnie na czytelników – treści będą bardziej zrozumiałe, czytelne i poukładane. Sprawi to, że zainteresowanie stroną wzrośnie i może to w pewnym stopniu wspomóc cały proces pozycjonowania.
Wskazówki dla dobrej struktury tekstu
Samo zaplanowanie dopasowania struktury treści jest w pewnym stopniu całkowicie odrębnym punktem w procesie tworzenia wpisów. Proces tworzenia pojedynczego wpisu przedstawia się mniej więcej tak:
1. Pomysł na artykuł
2. Analiza słów kluczowych
3. Zaplanowanie struktury tekstu
4. Pisanie tekstów
5. Optymalizacja treści pod pozycjonowanie
Oczywiście nie jest to coś co trzeba koniecznie znać na pamięć, po prostu w każdym przypadku tworzenie treści tak wygląda. Jednak czasami punkt z planowaniem struktury tekstu jest nie wiadomo czemu pomijany, przecież dużo łatwiej jest wprowadzić poprawki kiedy wszystko było zaplanowane.
Na samym początku warto, abyś zwrócił uwagę na najważniejsze zagadnienia, które potrzebują rozwinięcia. Pomaga to w ustawieniu hierarchi nagłówków, która zdecydowanie ułatwia czytelnikom wyszukiwanie informacji, ale również ustanawia strukturę tekstu.
Wstęp, rozwinięcie i zakończenie – kto nie zna tego ze szkoły? Wtedy jeszcze żaden przyszły copywriter nie sądził, że to będzie ważna część jego pracy. Wstęp jest ogólnym wprowadzeniem, mówi o czym będzie tekst, rozwinięcie to wiadomo konkretna ale za razem szczegółowa zawartość i zakończenie powinno przedstawić podsumowanie wszystkich informacji.
Często czytając różne artykuły zwraca się głównie uwagę na wyróżnione fragmenty np. cytaty. Dlatego warto pamiętać, że dla ludzi są ważne te wyróżnienia i pogróbić ważniejsze informacje lub też zamieścić cytat.
Dodając tekst alternatywny do ewentualnych zdjęć w tekście można również zwiększyć widoczność tekstu, ale tym razem w Google Grafika. Warto podkreślić, że tekst alternatywny powinien zawierać słowo kluczowe.
Linkowanie wewnętrzne nie tylko pomoże poruszać się czytelnikom po stronie, ale również botom. Oczywiście linkowanie powinno odnosić się do twoich innych powiązanych z danym artykułem.
Frazy kluczowe powinny zajmować tylko niewielką część tekstu, bez wciskania na siłę w podstawowej formie (należy naturalnie odmienić je). Najbardziej odpowiednimi miejscami na umieszczenie ich jest tytuł oraz nagłówki H2, ale warto też raz na jakiś czas umieścić je też w zwykłych akapitach.

Podsumowanie
Powyżej zostały wymienione tylko fundamentalne działania w tworzeniu struktury pod pozycjonowanie. Wszędzie, wielokrotnie podkreśla się, że w copywritingu nie ma gotowych zasad na natychmiastowe odniesienie sukcesu. Wszystko to są tylko wskazówki, które mają służyć tylko i wyłącznie poszerzeniu horyzontów pisarskich – na im więcej rzeczy zwraca się uwagę, tym łatwiej i bardziej precyzyjnie staje się dopracowany content.