W miarę rozwoju firmy poszukiwane są często coraz to bardziej precyzyjne sposoby marketingu, takie które docierają bezpośrednio. Współpraca z influencerami jest niezawodnym sposobem dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych klientów.

Współpraca z Influencerem
fot. Pexels.com

Czym jest Influencer Marketing?

Influencer Marketing to ogół działań marketingowych, które opierają się na współpracy marki z influencerem. W tym przypadku influencer jest pośrednikiem między daną firmą, a klientem. Działania stosowane w Influencer Marketingu, przeprowadzane są poprzez różne media społecznościowe, blogi oraz portale video. Podstawą jest popularność danego influencera, ale również na jego wiarygodność oraz zaufanie wśród fanów. Influencer Marketing potrafi przynosić ogromne korzyści, zwłaszcza w najmłodszych grupach wiekowych (15-25 lat) .

Warto wyjaśnić pojęcie influencer, ponieważ jest to stosunkowo nowe zajęcie oraz określenie.
Influencer (od ang. influence – wpływ) – osoba prowadząca różnego rodzaju działania w internecie i zdobywająca na tej podstawie większą lub mniejszą popularność wśród swoich odbiorców (czytelników, widzów). Influencerami mogą być np. Blogerzy, Youtuberzy, Instagramerzy czy Gamerzy (Streamerzy). Uznanie i szerokie zasięgi często zdobywają dzięki rozległej wiedzy w temacie, który interesuje innych, specjalizacji w danym obszarze oraz wiele innych.
Influencerzy potrafią bardzo skutecznie oddziaływać na opinie, decyzje oraz poglądy swoich fanów. Posiadając opinie “eksperta w danej dziedzinie” mogą zyskać spory autorytet, a ichwypowiedzi, komentarze odbierane są jako wiarygodne i autentyczne.

Dodatkowo Influencerów można podzielić na dwie grupy tzw. makro influencerzy oraz mikro influencerzy. Osoby z pierwszej grupy często posiadają kilkuset tysięcy/kilku milionów fanów i współpraca z nimi sprawdzi się podczas dużej kampanii reklamowej. Natomiast grupa mikro posiada kilka tysięcy fanów i o dziwo jest ona bardziej wiarygodna dla odbiorców, głównie dzięki większemu zaangażowaniu odbiorców.

Zalety korzystania z Influencer Marketingu

Zalety Influencer Marketingu
fot. Pexels.com

  • Bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
  • Efektywność działań marketingowych w dużej części zależy od dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej. Współpraca z influencerami to ułatwia, ponieważ ich blogi czy inne social media oglądają oraz czytają osoby zainteresowane danym tematem.
    Jeśli grupą docelową są kucharze amatorzy lub osoby chcące się nauczyć gotować łatwo znaleźć je na kanale poświęconym tematom kulinarnym np. na Youtube. Inną grupą docelową mogą być amatorzy fotografii, wtedy warto podjąć współpracę z fotografem ekspertem.

  • Koszty współpracy
  • Influencer marketing niejednokrotnie okazuje się dużo tańszy niż inne formy promowania firmy i oferty. Tutaj nie ma jednej konkretnej i określonej z góry kwoty, ponieważ wszystko jest kwestią indywidualną, podlegającą rozmowom z Influencerem. Jest jednak kilka czynników wpływających na ostateczną cenę. Są to m.in. zakres działań, branża, zasięg. Nie bez znaczenia pozostaje również rozpoznawalność influencera, im większa rozpoznawalność tym można spodzie się wyższej kwoty.
    Zwykle influencer podejmuje współpracę za konkretną stawkę, ale czasami jednak influencerzy decydują się współpracować na zasadzie programów partnerskich lub wymiany barterowej. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od samego influencera lub agencji działającej w jego imieniu.

  • Większa siła oddziaływania
  • Wiele lat temu wszelkie przekazy reklamowe miały charakter jednostronny tzn. można było tylko zobaczyć reklamę, ulotkę, tak obecnie wiele zmieniło się w tym zakresie. Ludzie chcą wchodzić w interakcje, chcą otrzymać swego rodzaju recenzję od osoby reklamującej itp. Dlatego influencer marketing ma znacznie większą siłę przebicia i oddziaływania niż tradycyjne przekazy marketingowe. Bez problemu pod np. wpisem reklamowym użytkownicy mogą wyrazić swoje zdanie, często też Influencer odpowiada na ich pytania.

    PODZIEL SIĘ
    Poprzedni artykułSocial media w marketingu
    Następny artykułContent Marketing

    1 KOMENTARZ

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here