Jeśli prowadzimy firmę, markę, sklep internetowy lub biznes stacjonarny internet jest doskonałym miejscem, aby pozyskać w nim klientów. Możemy robić to na różne sposoby z różnym budżetem oraz reklamować się w wielu formach. Wbrew pozorom reklama w internecie to nie tylko wykupienie płatnej reklamy a sposobów na promocję jest bardzo dużo. W tym tekście prezentujemy najciekawsze i najpopularniejsze z nich, które możemy samodzielnie wdrożyć lub zamówić bez względu na naszą osobowość prawną np. będąc osobami prywatnymi.

Strona www — blog

Pierwszym miejscem i sposobem reklamy w sieci jest oczywiście strona internetowa. Może mieć ona postać blogu, serwisu firmowego, czy sklepu internetowego. Z pewnością warto wykonać taką witrynę, gdyż będzie ona miejscem centralnym, w którym zaprezentujemy swoją ofertę oraz do którego pozyskiwać będziemy klientów. Stronę internetową możemy wykonać samodzielnie np. w kreatorze stron internetowych za darmo lub w cenie kilkudziesięciu — kilkuset złotych samodzielnie edytując gotowe szablony bez znajomości kodowania. Drugą opcją jest zamówienie jej u freelancera lub w agencji marketingowej w cenie kilkuset złotych. Na stronie internetowej możemy zaprezentować swoje oferty, samą firmę lub prowadzić promocję poprzez nią. Witrynę możemy również pozycjonować, aby pojawiała się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, gdy dane osoby szukają danego produktu lub usługi. W ten sposób przyciągniemy wielu nowych klientów, będziemy mogli zaprezentować odpowiednio nasz biznes oraz będziemy mieli gdzie kierować ruch np. z reklamy czy marketingu szeptanego itp.

Profile w social mediach

Drugim sposobem reklamowania się w internecie są social media. Nie służą one jedynie do spędzania czasu ze znajomymi, ale i również do prezentowania własnej firmy czy marki. Wiele osób przebywając np. na Facebooku, poszukuje firm czy usług. Warto zatem stworzyć oficjalny profil naszego biznesu, sklepu internetowego czy biznesu stacjonarnego. Następnie należy wypełnić go rzetelnie informacjami, publikować aktualne wpisy oraz promować profil. Możemy robić to np. umieszczając posty, biorąc udział w życiu grup tematycznych czy nawiązywać kontakty z klientami. Rzetelnie wykonany profil z pewnością przyciągnie wiele osób poszukujących konkretnych firm lub marek.

Reklamy na Facebooku i w Google

Jedną z najskuteczniejszych i najlepszych form reklamy oraz promocji w sieci są reklamy na Facebooku i w Google. Działają one na podobnej zasadzie. Na Facebooku w zamian za pieniądze możemy wyświetlać nasze zdjęcia, posty czy video osobom z konkretnych grup docelowych o konkretnych cechach. Dzięki targetowaniu i kilkuset parametrom to my decydujemy, kto zobaczy reklamę, a kto nie. W ten sposób trafiamy do grupy osób zainteresowanych daną tematyką i efektywnej wykorzystujemy budżet. Sam proces tworzenia reklamy jest prosty i odbywa się w managerze reklam. Polega on na wyborze kilkunastu opcji takich jak harmonogram, budżet, typ reklamy czy odbiorcy. Podobnie działa Google Ads, czyli system reklamowy Google. Również umożliwia on targetowanie, proste uruchomienie reklamy oraz wyemitowanie jej np. na stronach internetowych partnerów, w formie płatnych wyników wyszukiwania nad standardowymi czy video na YouTube. Mając do dyspozycji kilkadziesiąt złotych, dotrzeć możemy nawet do kilkuset – kilku tysięcy odbiorców w zależności od ustawień reklamy.

Influencer marketing

Oryginalnym, ale cieszącym się coraz większą popularnością sposobem promocji w sieci jest influencer marketing. Polega on na tym, iż prosimy osobę znaną np. lidera w danej branży w zamian za opłatę o polecenie naszych produktów. Influencer przyjmując od nas zapłatę, tworzy materiał polecający naszą markę, który trafia do jego fanów. Dzięki temu reklamujemy się w grupie osób zainteresowanych daną tematyką i zyskujemy polecenie naszej firmy. Influencerzy to osoby o różnym gronie fanów np. od kilkuset do kilkuset tysięcy z różnych branż i działający na różnych platformach np. na blogu, FB czy Youtube. Tylko od nas zależy jaki kanał i influencera wybierzemy. Ceny tej promocji rozpoczynają się już od kilkunastu złotych, a dzięki takiej formie promocji, możemy zyskać wielu nowych klientów, jeśli naszą markę poleci swoim fanom osoba znana i lubiana w swoim nagraniu czy wpisie.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane z pewnością przypadną do gustu największym firmom i markom, które są ugruntowane na rynku i szukają sposobu na zwiększenie zasięgu lub sposobu na poprawienie swojego wizerunku. Teksty sponsorowane to teksty tematyczne umieszczane na różnego rodzaju stronach internetowych, portalach, blogach itp. które oprócz wartościowej treści zawierają subtelną reklamę naszej marki i odnośnik do naszej strony internetowej. Po przeczytaniu tekstu osoby powinny chcieć poznać więcej szczegółów i przejść na naszą stronę a my tym samym uzyskamy nowych odwiedzających i klientów. Teksty sponsorowane możemy zamawiać np. w agencjach marketingowych lub bezpośrednio na poszczególnych portalach oferujących taką możliwość. Ceny rozpoczynają się od kilkudziesięciu złotych za publikację wraz z tekstem na portalu z kilkuset — kilku tysiącami czytelników. Teksty możemy też pisać samodzielnie, wykupując jedynie taniej samą publikację. Ceny rosną w miarę wielkości portali, a za umieszczenie tekstu w ogólnopolskim serwisie będziemy musieli zapłacić nawet kilka tysięcy złotych.

Marketing szeptany

Ostatnią formą reklamowania się w internecie jest marketing szeptany. Jest to bardziej prywatna i prostsza forma artykułu sponsorowanego, gdyż jest kierowana do konkretnych osób i w nieco bardziej bezpośredni sposób. Marketing szeptany polega na umieszczeniu w internecie np. na forach, blogach czy w social mediach wpisów polecających naszą markę. Wpisy mają najczęściej kilka zdań oraz zachęcają do zapoznania się z naszą firmą. Wpisy posiadają również odnośnik lub nazwę nasze marki. Marketing szeptany możemy przeprowadzać samodzielnie lub zlecić go w agencjach marketingowych. Koszt jednego wpisu to przeważnie ok. 2 zł – 3 zł. Plusem tego rozwiązania jest reklamowanie się w konkretnej grupie osób, polecenie naszej firmy oraz możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy osób. Marketing szeptany warto też wykorzystać, jeśli reklamujemy się samodzielnie i nie mamy środków na wykupienie reklamy.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here