Content jest jednym z najważniejszych elementów marketingu, dobrze wykorzystany potrafi przynieść wiele korzyści. Dlatego jeżeli wszystkie inne działania marketingowe nie przynoszą efektu, warto zwrócić uwagę na content marketing.

Co to Content Marketing?
Content Marketing to strategia mająca na celu dotarcie do potencjalnych klientów za pomocą treści, które ich zainteresują i wnoszą jakąś wartość. Oczywiście z racji, że jest to strategia marketingowa, ma ona również za zadanie pozyskać klientów. Dlatego treści, które są tworzone, odnoszą się często do usług/produktów lub samego wizerunku firmy.
Blogi, posty w social media lub e-maile, to tylko niektóre przykłady tego, jak można już wykorzystać content w swoich działaniach. Warto jednak zabrać się za content marketing na wyższym/llepszym poziomie, warto zwrócić uwagę na pewien aspekt – content, jest nie tylko treść pisaną. Należy pamiętać o tym, ponieważ wszystkie inne formy również bardzo wpływają na sukces marki.
Co jeszcze zalicza się do contentu?
– Infografiki,
– Wideo,
– Zdjęcia,
– Prezentacje multimedialne,
– GIFy.
Przykładów można wymienić o wiele więcej. Warto zwrócić uwagę na dobór formy, powinna być odpowiednia do rodzaju prowadzonej działalności. Wybór jest szeroki, dzięki czemu każdy wybierze coś dla siebie. Wybrany sposób sprawi, że przekaz będzie bardziej naturalny, ponieważ widać będzie, że osoba będąca właścicielem robi to co potrafi.
Warto wspomnieć również o rodzajach tekstów, które nie rzadko pojawiają się w pracy z treścią. Teksty, które mogą się pojawić wraz z definicją słowa ,,content”, to:
– teksty blogowe,
– poradniki,
– teksty eksperckie,
– teksty lifestyle,
– teksty synonimizowane,
– wywiady,
– recenzje,
– opisy.
Zalety stosowania content marketingu
Większość zainteresowanych content marketingiem osób interesuje również to czy warto podejmować się tej strategii. Dlatego warto zapoznać się z tym co można zyskać wykorzystując tą strategię.
Przyciągnięcie uwagi oraz zaangażowanie odbiorców to są główne czynniki na których zależy firmom. Te dwa czynniki powinny być priorytetem podczas tworzenia contentu. Jednak wszystko zależy od tego, jakie efekty chce się osiągnąć oraz jakie treści są tworzone. Głównym celem jest pozyskanie nowych odbiorców, którzy są także potencjalnymi klientami. Dlatego należy pamiętać, że treści są tworzone dla ludzi – powinno to pomóc w procesie tworzenia tekstów.
Content marketing wiąże się bezpośrednio z inbound marketingiem, o którym dowiesz się więcej w tym artykule. To sprawia, że odpowiednie treści wpływają na wzrost wyświetleń naszej strony i wzrostu ruchu na niej.
Content to także świetne narzędzie do stworzenia wizerunku lub poprawienia go. Np. decydując się na prowadzenie bloga, jest spora szansa na stworzenie wizerunku eksperta, który będzie odzwierciedleniem działań firmy/marki. Publikacja eksperckich artykułów lub filmów wpłynie na promocję i poszerzenie zasięgu. Wykreowanie eksperckiego wizerunku sprawi, że ludzie będą uważać opinie autora jako coś ważnego co ma znaczenie. A dodatkowo, kiedy będą potrzebować rzetelnych informacji na jakiś temat, będę wracali na bloga i polecali go innym.
Udostępnianie treści, które są dla pomocne dla odbiorców sprawi, że zyskają oni zaufanie do marki. Do takich (rzetelnych, pomocnych) nadawców będą chcieli wracać, ponieważ poczują się bezpiecznie i będą ufać udostępnionym treściom.
Dodatkowo wykorzystując content można zaangażować potencjalnych klientów w komunikację z marką. Dlatego ważne jest, żeby poblikować interesujące i wpływające na odbiorcę treści, ponieważ będzie to zachęta do wyrażenia swojego zdania. Np. jeśli marka posiada swój profil na Instagramie, warto wziąć pod uwagę instastory to idealne miejsce do rozwijania takich działań jak ankiety, głosowania. Jest to ważna część, ponieważ dzięki dobrej komunikacji można jeszcze lepiej dopasować swoje produkty/usługi do klientów.