Skrzynki pocztowe e-mail stały się bardzo popularnym narzędziem komunikacji. O wiele więcej użytkowników posiada konto e-mail niż np. Facebook, Twitter. Dzięki temu marketing można przenieść również w tą część internetu, umożliwia to jeszcze lepsze dopasowanie treści do odbiorcy.

E-mail Marketing
fot. Pexels.com

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest to forma marketingu bezpośredniego, która w działaniu wykorzystuje pocztę elektroniczną (gmail, wp,onet). Głównym celem e-mail marketingu jest stworzenie oraz podtrzymanie relacji z klientem i sprzedaż. Główną zaletą formy komunikacji mailowej jest możliwość spersonalizowania przekazu, np. zwracając się do odbiorcy imieniem. Coraz więcej narzędzi pomocnych podczas stosowania e-mail marketingu umożliwia personalizację wiadomości w ten sposób. Dzięki temu klient poczuje się, jakby ten konkretny e-mail był specjalnie dla niego, co oznacza że chętniej przeczyta go oraz zagłębi się w jego treść.
Dodatkowo potencjalnych klientów można podzielić na kilka grup, do których można wysłać maile z dostosowaną do nich treścią/zawartością. Tzn. przy pomocy odpowiednich narzędzi można dopasować produkty/usługi, które znajdą się w treści maila.

Główne zalety e-mail marketingu

Skuteczność e-mail marketingu
fot. Pexels.com

  • Popularność
  • Liczby pokazujące ilu ludzi korzysta z poczty e-mail już powinny zachęcać do użycia tej formy e-marketingu. Większość tych użytkowników to potencjalni klienci, którzy mogą stać się stałymi odbiorcami oraz klientami. Jeżeli wydaje się, że e-mail marketing ma sporą moc przebicia warto to wykorzystać. Konkurencja nie próżnuje, na pewną są w trakcie opracowywania strategii dotyczącej e-mail marketingu.

  • Interaktywność
  • Reklamy, które można stworzyć oraz wykorzystać w postaci e-mail są zupełnie inne niż mogłyby się wydawać. Należy pamiętać, że reklamy mailowe są interaktywne, czyli odbiorcy mogą w nie kliknąć oraz na nie odpowiedzieć. Warto zastosować gify, które uatrakcyjnią reklamę. Jest sporo możliwości, które można zastosować. Jesdnak należy robić to z umiarem i przede wszystkim najpierw zebrać informacje o swoich odbiorcach.

  • Bezpośredniość
  • Jest to główna różnica między innymi rodzajami marketingu a e-mail marketigiem, właśnie dlatego że reklama trafia bezpośrednio do odbiorcy. Oczywiście warto zauważyć, że adres e-mail musiał jakoś znaleźć się na liście, więc zapewne jest to osoba zainteresowana lub taka która robiła już zakupy i zapisała się do newslettera. Dlatego wysłanie mu spersonalizowanej oferty, może sprawić że ponownie zakupi produkt z oferty. Wiadomo, że osoby z newslettera to są osoby zainteresowane ofertą sklepu, dlatego też droga do transakcji będzie krótsza, niż u potencjalnego klienta.

  • Cena
  • E-mail marketing jest tani, a za razem prosty w użyciu. Mając świadomość, że posiadając spore grono odbiorców za wysłanie jednego maila nie płaci się więcej niż 1 grosz jest to bardzo kuszący rodzaj marketingu. Na dodatek można zyska wiele więcej niż się zainwestowało. Oznacza to, że na dobrze stworzonej kampanii jest niskie ryzyko straty nawet dla małej firmy.

    Podsumowanie


    Podsumowując całość można zauważyć, że e-mail marketing jest skuteczniejszy niż się wydaje. Ale warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, a mianowicie spam. Jeżeli użytkownik poczty elektronicznej nie wyrazi zgody na takie maile, to trafiają one do spamu. Dlatego też potrzebna jest zgoda, szczególnie, kiedy odbiorcy zależy na tego typu treściach.
    Podczas stosowania e-mail marketingu warto poświęcić dodatkowo więcej czasu na podzielenie odbiorców na grupy z wspólnym mianownikiem. Pomoże to w późniejszym działaniu oraz tworzeniu reklam mailowych. Tak samo więcej czasu należy dać analizowaniu wyników każdej kampanii, warto je porównywać oraz wyciągać wnioski.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here