Media społecznościowe są dla wielu osób zródłem informacji, dlatego też kiedy firma nie posiada swojej strony na portalu społecznościowym wielu potencjalnych klientów nigdy nie pozna oferty. Jednak z jakich jeszcze powodów warto promować swoją firmę w social mediach?
Czym jest social media marketing?
Social media marketing są to działania, które przez wykorzystanie mediów społecznościowych mają zwiększyć ruch na stronie. Najczęściej wykorzystywane media to Facebook, LinkedIn, Youtube oraz Twitter. W Polsce najczęściej do działań marketingowych wykorzystuje się Youtube, Facebook oraz Instagram.
Social media są świetnym miejscem nie tylko pomagającym zwiększyć ruch oraz konwersję, ale również do komunikacji z klientami i tym samym budowania więzi na lini marka – klient.Najlepsze efekty można osiągnąć kiedy profile są stale aktualizowane oraz aktywnie prowadzone.
Na czym polega marketing w social mediach?
Social media marketing w dużej mierze opiera się na strategii marketingu wirusowego (viral marketing). Odpowiednio stworzony post potrafi wygenerować naprawdę duży ruch (wyświetlenia, udostępnienia, komentarze). Jednak należy wiedzieć, że bardzo duże znaczenie oraz wpływ ma też zaangażowanie osób, które prowadzą profil. Wchodzenie w interakcje z użytkownikami portalu to podstawa. Aby pokazać, że firmie zależy na potencjalnych klientach warto odpowiadać na pytania oraz komentarze. Oczywiście najlepsze odpowiedzi to te szczere, bez tzw. owijania w bawełnę.
Następną ważną kwestią jest też wybór portalu społecznościowego. Najlepiej wybrać taki, na którym będzie najwięcej osób zainteresowanych produktem lub usługą. Pomocne w tej kwestii może być określenie grupy docelowej. Wiek, miejsce zamieszkania, płeć czy zainteresowania to tylko kilka czynników, które charakteryzują potencjalnego odbiorcę. Np. oferując tła fotograficzne, softboxy itd. warto zdecydować się na Instagram, gdzie można pokazać zdjęcia przed oraz po. Rezultatem poświęcenia dłuższej chwili będzie udana i efektywna kampania.
Ostatnią kwestią do przemyślenia jest wybór między darmowymi opcjami promowania, czy jednak skorzystanie z płatnych reklam. Jeśli wybór padnie na płatne reklamy to warto zastanowić się czy promowany będzie cały profil czy tylko jeden post. Jednak warto przed wyborem płatnych reklam rozważyć możliwości budżetowe, oczekiwane efekty oraz jaką swiadomość ma obecnie marka.
Błędy popełniane w marketingu mediów społecznościowych
Nikt nie stworzył jeszcze idealnej instrukcji, która mówi jak powinny być prowadzone profile firm, ale niezmiennie ważnym jest unikanie pewnych błędów. Błędy te są w stanie sprawić, że droga do sukcesu będzie znacznie trudniejsza lub czasami nie możliwa. Nierzadko popełnienie jednego z nich może spowodować, że czasami nawet długoletnia praca nad budowaniem wizerunku w mediach społecznościowych może zostać zaprzepaszczona. Dlatego warto zapoznać się z wrogami.
Wcale nie chodzi o sytuację kiedy się one pojawiają, chodzi o celowe usuwanie ich. Jest to chyba jedna z gorszych rzeczy, które można zrobić. Oczywiście firma obawia się o swoją reputację, jednak dzięki usuwaniu negatywnych wypowiedzi na firmę może wylać się jeszcze większa fala hejtu. Warto takie sytuacje potraktować jako okazję do rozmowy, ustalenia co spowodowało taką opinię lub komentarz.
Błędy zdarzają się nawet najlepszym i nie ma w tym nic złego, jednak jak wiadomo w internecie nic nie ginie. Często takie potknięcia stają się dosłownie viralem, który jest wypominany w każdym możliwym momencie. Z tego powodu warto przeczytać jeszcze jeden raz treść wpisu i zwrócić uwagę na ewentualne pomyłki.
Dzięki takiemu zagraniu użytkownicy portalu mogą czuć się atakowani, co sprawia że przestają nawet czytać posty. Najlepszym rozwiązaniem jest konkretny plan publikacji np. 2-3 razy w tygodniu, tak aby najefektywniej zaangażować czytelników.
[…] Social Media Marketing […]