Dzięki SEM reklamodawca może przedstawić swoją ofertę produktu lub usługi w najlepszym momencie z punktu widzenia użytkownika, czyli w chwili, gdy jest on najbardziej zainteresowany jej zakupem. Oznacza to o wiele wyższą konwersję w porównaniu do samodzielnej strategii SEO, czyni to SEM skuteczną strategią e-marketingu.

Sem skuteczna strategia marketingowa
fot. Pexels.com

Czym jest SEM?


SEM (z ang. Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych) – odłam marketingu internetowego, obejmujący wszystkie działania w internecie, których celem jest osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jednym z jego elementów są płatne reklamy w wynikach wyszukiwania, które pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika zapytania w wyszukiwarce.
SEM obejmuje zarówno wyniki organiczne jak i płatne, dodatkowo nie da się ukryć, że internetowa kampania reklamowa potrzebuje nie małych nakładów finansowych.

Podział SEM

SEM można często przedstawić w sposób

SEM = PPC + SEO
Czyli
Marketing w wyszukiwarkach internetowych = kampania linków sponsorowanych + optymalizacja

Oznacza to, że do samych linków sponsorowanych dochodzi również klasyczne pozycjonowanie.

PPC (z ang. Pay Per Click – kampania linków sponsorowanych) jest to forma reklamy w wyszukiwarkach, opiera się ona głównie na słowach/frazach kluczowych. Polega to na wykupieniu miejsca w tzw. SERP-ach do konkretnych fraz. Kiedy wyszukiwana przez użytkownika fraza posiada zbieżność to reklama wyświetli się w części linków sponsorowanych. Wyniki wyszukiwania na SERP-ie muszą być wyraźnie oznaczone.

Gwoli przypomnienia:
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to wszystkie działania na stronie, które mają wpłynąć na zwiększenie pozycji witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Działania prowadzone są w celu wpłynięcia na algorytmy wyszukiwarek. Polegają na dopasowaniu contentu, czyli między innymi na dopasowaniu słów kluczowych, hierarchizacji elementów treści, budowaniu linkowania.

Różnice między SEM a SEO


Pomimo że, obie strategie mają na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania, warto wspomnieć o istotnych różnicach między SEM a SEO.
SEO skupia się wyłącznie na pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, natomiast SEM łączy w sobie najlepsze aspekty z SEO wraz z płatnymi działaniami. Dzięki temu SEM jest w stanie o wiele bardziej zwiększyć widoczność firmy, a tym samym zwiększyć konwersję.

Przydatne narzędzia SEM


Narzędzia SEM
fot. Pexels.com

Warto zapoznać się chociaż z niewielką częścią dostępnych narzędzi, które zdecydowanie ułatwią pracę, pozwolą poznać zachowania potencjalnych klientów. Większość z nich jest dostarczone od Google jako przeglądarki najczęściej używanej i zarazem najskuteczniejszej w e-marketingu.

  • Google Ads

  • Jest to podstawowe narzędzie, stosowane do tworzenia najprostrzych kampanii reklamowych. Cechy Google Ads:
    – reklamodawca sam decyduje ile chce zapłacić za reklamę (model licytacyjny), jednak to też jest uzależnione od konkurencji
    – reklamy wyświetlają się od razu po uruchomieniu kampanii
    – Google Ads posiada szeroki zakres rodzajów reklam

  • Google Trends

  • Jest to narzędzie, które może być pomocne podczas planowania strategii marketigowych, zarówno w internecie jak i poza nim. Google Trends posiada wiele zastosowań, np.:
    – sprawdzanie popularności określonych haseł na świecie lub konkretnym regionie
    – uzyskanie informacji jakie podobne słowa kluczowe cieszą się popularnością
    – sprawdzenie najpopularniejszych wyszukiwanych w internecie haseł

  • Google Analytics

  • Jest to rozszerzona forma Google Ads, dzięki której można uzyskać informacje nt.:
    – ilości osób znajdujących się w danej chwili na stronie,
    – lokalizacji wizyt,
    – danych demograficznych (wiek, płeć),
    – danych geograficznych (kraj)

    1 KOMENTARZ

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here