Każdy właściciel firmy prowadząc stronę w sieci, chce aby jego firma była zauważalna. Wiadomo jednak, że same działania na stronie nie są jedyną formą poprawy widoczności firmy w internecie. Tak samo ważne jest zyskanie wiarygodności w oczach Google poprzez linki, idealnie do tego nadają się teksty sponsorowane.

Reklamy sponsorowane
fot. Pexels.com

Co to tekst sponsorowany?

uzyskanie linku zewnętrznego, który zwiększy pozycjonowanie w konkretnej frazie kluczowej tekstu. Tekst, żeby przyniósł jak najlepsze korzyści powinien odnosić się (frazą kluczową i tematem) do oferty firmy. Treść sponsorowana powinna zawierać konkretne wskazówki i porady również związane z tematem.
Tłumacząc na przykładzie fryzjera:
Właścicielka zakłady fryzjerskiego chciałaby zwiększyć widoczność swojej strony firmowej, zależy jej na konkretnej frazie „laminowanie włosów”. Dlatego też sama tworzy lub zleca copywriterowi napisanie artykułu, który opisuje jak przebiega zabieg, ile czasu utrzymuje się efekt. Potem wysyła zapytanie do portali z branży o publikację tekstu na ich stronie wraz z linkiem odnoszącym do strony jej zakładu. Po omówieniu szczegółów właścicielka płaci ustaloną kwotę, portal publikuje treść i tym samym po pewnym czasie zauważa ona wzrost pozycji strony z ofertą.

Artykuł sponsorowany a pozycjonowanie

Dobrze stworzony artykuł może być skutecznym narzędziem promocji, a jego publikacja na wartościowych dla wyszukiwarki stronach może dać pozytywne efekty dla pozycjonowania reklamowanej witryny. Artykuły sponsorowane ze względu na ich działanie warto publikować na wielu stronach – im więcej będzie wzmianek o danej firmie w sieci i linków do niej odsyłających, tym lepiej.

Jak wygląda dobrze stworzony tekst sponsorowany?
Tekst sponsorowany jest prawie taki sam jak profesjonalny artykuł blogowy, różnią się jedynie linkowaniem oraz miejscem publikacji. Oczywiście musi on zawierać specjalistyczne informacje dotyczące tematu.
Podstawowa budowa tekstu sponsorowanego:

  • Tytuł – powinien być atrakcyjny dla czytelnika, zachęcający, powinien zawierać frazę kluczową oraz nie być dłuższy niż 75 znaków.
  • Wstęp – wprowadzenie oraz przedstawienie opisywanego problemu, większość systemów CMS stosuje wydzielenie oraz wyróżnienie tej części tekstu.
  • Treść – zwykle od 2000 do 10 000 zzs (jednak warto pamiętać że artykuł nie może być zbyt długi, ponieważ czytelnicy zwykle szukają krótkich, ale treściwych tekstów). Ważne jest hierarchizowanie nagłówków (h2, h3), nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi oraz wyróżnienie najważniejszych informacji.

Dodatkowym elementem tekstu sponsorowanego jest link, czyli odnośnik do strony docelowej.

Warto jeszcze wspomnieć, że podczas wybierania miejsca publikacji artykułu, należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy – sprawdzenie liczby użytkowników, fanów i obserwatorów, wiek domeny oraz jakość linków prowadzących do niej. Jest to pewien wstęp, który pomoże określić czy konkretna strona jest nie tylko odpowiednim miejscem, ale też czy np. cena za zamieszczenie naszego artykułu nie jest zawyżona. W kwestii samej publikacji artykułów sponsorowanych to na cenę takiej publikacji wpływa kilka czynników – ilość odbiorców strony, jak duże jest zainteresowanie artykułami sponsorowanymi.

Linkowanie
fot. Pexels.com

Podsumowanie

Linki zewnętrzne są dobrym sposobem, aby poprawić widoczność strony oraz zwiększyć jej wiarygodność. Jednak żeby wyróżnić się na tle konkurencji warto zadbać aby portal na którym chcemy aby widoczny był nasz post powinien być powiązany tematycznie z naszą branżą. Dodatkowo jeśli nasz artykuł sponsorowany trafi na portal o sporym ruchu to efekty będą szybciej widoczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here