Biorąc pod uwagę aspekt „architektoniczny” strony to opiera się ona na tym samym co każdy budynek, czyli na fundamencie. Jest on ważną częścią strony, ponieważ właśnie na cornerstone content opiera się późniejsza działalność oraz publikacje na stronie.
Czym jest Cornerstone Content?
Cornerstone oznacza podstawę narożnika budynku lub dosłownie „kamień węgielny”. Ogólnie cornerstone content znaczy podstawę contentu, czyli najważniejsze oraz najlepsze treści, jakie znajdują się na stronie. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli skondensować w kilku stronach tematykę, wokół której obraca się witryna oraz wpleść słowa kluczowe to powstałby cornerstone content.
Witrynę możemy również porównać do galaktyki. Wszelkiego rodzaju artykuły, posty są elementami (planetami, gwiazdami) powstającymi na pewnego rodzaju wzór (słońce), który jest centrum, podstawą.
Jest to niezwykle ważna część contentu, szczególnie kiedy strona walczy o pozycję pośród popularnych fraz kluczowych. Tworząc dobrze skonstruowany cornerstone content może być on wyznacznikiem tego, czy na przykład strona realizująca, nie zyska większego uznania w algorytmach wyszukiwarki.
Zasady tworzenia dobrego cornerstone contentu
Jak wiadomo, każda część tworząca stronę powinna być wykonana starannie i trzymać się kilku zasad, nie inaczej jest z cornerstone contentem. Są to zasady pomagające stworzyć wartościowy content, który może wspomóc drogę do sukcesu.
1. Zadbaj o jakość
Przedstaw siebie oraz swoją stronę jako profesjonalne dzieło profesjonalisty. Sprawi to, że potencjalni klienci zaufają Ci i będą bardziej skłonni nawiązać współpracę. Jednocześnie warto zadbać o oryginalność zawartości, poprawność, które są cenione przez algorytmy Google.
2.Spraw, aby tekst był przyjrzysty
Im mniej czasu zajmuje czytelnikowi odnalezienie tego, czego szuka, tym lepiej. Mało kto jest w stanie przeczytać długi tekst tylko po to, aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie w ostatnim zdaniu lub wcale. Często czytelnik rzuca tylko okiem na tekst, szukając interesującego go fragmentu.
3. Zrób dobre pierwsze wrażenie
Estetyka strony, multimedia, układ strony, to wszystko wpływa na pierwsze wrażenie. Sam tekst wydaje się mało interesujący, więc warto zamieścić w „fundamencie” coś, co przyciągnie uwagę, ale jednocześnie nie będzie przytłaczające.
4. Wyróżnij najważniejsze informacje
Pogrubienia, wyliczenia, a nawet linkowanie wewnątrz strony sprawia, że potencjalnemu klientowi łatwiej odnaleźć to, czego szuka oraz po raz kolejny algorytmy wyszukiwarki są w stanie wyżej zakwalifikować stronę.
5.Używaj long-tail
Jest to najprostszy sposób „wybicia” strony na wyższą pozycję w wyszukiwarce, tym samym ułatwia dotarcie użytkownikom na stronę.
Jak widać jest to trochę bardziej skomplikowana struktura, która wymaga czasu i dużo pracy. Dlatego warto już na samym początku przemyśleć wszystko – układ, umiejscowienie, słowa kluczowe. Może to (tak jak w większości przypadków) zainspirować do napisania kolejnych wartościowych tekstów.
Cel cornerstone contentu
Głównym celem cornerstone contentu jest dostarczanie czytelnikom i użytkownikom najlepszych i najbardziej kompletnych informacji na dany temat, jednak nie chodzi w tym wypadku o sprzedaż produktu. Teksty cornerstone content powinny odzwierciedlać biznes lub doskonale komunikować misję.
Dzięki takiemu contentowi można nie tylko sprawić dobre pierwsze wrażenie, ale też pozwolić odwiedzającym na zapoznanie się z produktami lub usługami. Użytkownik ma okazję lepiej poznać nie tylko witrynę, ale też ciebie jako prowadzącego ją i wyrobić sobie opinię o tobie jako o specjaliście w swojej dziedzinie. W ten sposób, gdy odwiedzający zdecyduje się na krok zakupowy, jest większa szansa, że zrobi to właśnie w twoim sklepie.