Znalezienie dobrego copywritera w dzisiejszych czasach to nie lada wyzwanie. Istnieje tysiące ogłoszeń copywriterskich. Ale jak wybrać najlepszego? Jak wygląda współpraca z copywriterem? Na te pytania odpowiemy w tym artykule!

Współpraca z copywriterem
fot. Pexels.com

Jak wybrać odpowiedniego copywritera?

Rozpoczynając poszukiwania copywritera warto ustalić kryteria, jakimi będziemy się kierować i co jest dla nas priorytetem. Warto poprosić o próbkę tekstu na podany temat.
Najistotniejsze rzeczy przy wyborze copywritera znajdziemy poniżej.

  • Jakość tekstu
    Wybierając odpowiednią osobę, mamy nadzieję, że teksty, które stworzy, będą miały jak najlepszą jakość. Tzn. copywriter powinien czuć się dobrze w tematyce, w jakiej będzie musiał pisać, czy będą to teksty dla profesjonalistów ze specjalistycznym słownictwem, czy też popularnonaukowe dostępne i zrozumiałe dla każdego. Dlatego też warto zwrócić uwagę na wykształcenie i zainteresowania.
  • Terminowość
    Tutaj dużą rolę odgrywa tzw. moc przerobowa, pokazuje ona ile tekstów/znaków w określonym czasie copywriter jest w stanie napisać.
    Każdy copywriter ma świadomość, że osoba współpracująca z nim chciałaby dostać gotowe zamówienie w jak najkrótszym terminie, aby był czas na ewentualne poprawki. Zazwyczaj, kiedy tekst jest potrzebny „na już” będzie kosztował trochę więcej w zależności od stawki.
  • Koszt
    Nie ma jednego konkretnego cennika dla wszystkich copywriterów. Ceny zazwyczaj zaczynają się od kilku złotych za 1000 zzs. Reszta jest już zależna od samego copywritera po omówieniu szczegółów dotyczących zamówienia. Najdroższe będą zwykle teksty długie i specjalistyczne, ponieważ trzeba poświęcić więcej czasu na napisanie ich.

Copywriter poszukiwany

Po określeniu wymagań pojawia się kolejne pytanie „Gdzie szukać copywritera?”. Tutaj z pomocą przychodzą strony typu LinkedIn, Freelanceria. Można znaleźć sporo osób zainteresowanych, ale również z różnym stopniem zaawansowania i wykształcenia.
Jeżeli potrzebujemy najwyższej jakości, doświadczenia, bez względu na koszta i czasami dłuższy termin wykonania to najlepszym wyborem są strony profesjonalistów, z gotowymi przykładowymi tekstami, własnym cennikiem oraz danymi do kontaktu.
Z kolei, jeśli zależy nam na szybkim znalezieniu copywritera, który jest np. początkujący i nadal się uczy, to dobrze byłoby poszukać na grupach tematycznych na Facebooku. Jednak w tym przypadku nie ma co liczyć na wystawienie faktury ani przeniesienia praw autorskich. Dlatego tutaj warto by szukać, kiedy chcemy zatrudnić copywritera w firmie.

Zalety współpracy z copywriterem

Decydując się na współpracę lub zatrudnienie copywritera, musimy wiedzieć, czego chcemy. Podczas rozmowy musimy określić, czego od niego oczekujemy.

  • Pozycjonowanie – tworzenie treści zgodne z zasadami SEO to bardziej widoczne miejsce w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie większy ruch na stronie
  • Wizerunek eksperta – jeśli na naszej stronie pojawią się profesjonalne teksty lub nawet opisy produktów to już znak dla klienta, że ma do czynienia z kimś, kto zna się na branży, w której działa firma
  • Konwersja klienta – opisy produktów napisane własnymi słowami, nieskopiowane ze strony producenta docierają lepiej do klienta. Można zawrzeć swego rodzaju perswazję, która przekona klienta do zakupu.
Jakim klientem nie być?
fot. Pexels.com

Jakim klientem nie być

I. Chcę tekst
Zmora copywriterów – zgłasza się klient i on chce tekst. To wszystko, zero informacji jaki styl, na jaki temat – zero czegokolwiek. On oczekuje tekstu i koniec.

II. Nieodpisywanie, nie oddzwanianie
Nawet kiedy klient przekazał wszystkie wytyczne i swoje inne wymagania, to zawsze może pojawić się potrzeba uzupełnienia informacji. I tutaj na przeszkodzie staje osoba nie odbierająca telefonu oraz nie odpisująca na e-maile, sms-y.

III. ,,Co za dużo to nie zdrowo”
Poprzednie sytuacje przedstawiają klientów mających bardzo luźne podejście, a tutaj pojawia się nadgorliwy. Jest to nic innego jak zbytnie zaangażowanie we współpracę z copywriterem – oni lepiej wiedzą gdzie ma być przecinek, akapit itd. Komentarze również prawie bez przerwy, a na koniec jeszcze trzeba nanieść poprawki….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here