Biorąc pod uwagę szybko rozrastające się branże, szczególnie w internecie, warto zauważyć, że ludzie szukają już nie tylko produktu lub usługi i przeciętnego wykonania. Jeśli chcemy być zauważeni, pośród innych bardzo podobnych firm, warto wziąć pod uwagę treści branżowe.

Treści branżowe, a profesjonalizm
fot. Pexels.com

Czym są treści branżowe?

Można powiedzieć, że treści branżowe to nic innego jak opisywanie każdego etapu pracy. Uświadomienie ludzi, ile czasu zajmuje tworzenie. Po części to jest prawda, ale treści branżowe w dzisiejszych czasach znaczą o wiele więcej.
Czytając teksty branżowe, można ocenić czy osoba prowadząca firmę jest specjalistą. Jeżeli zna się na rzeczy, to tym samym jest to znak dla klienta, że jest to rzetelna osoba, która dba o klientów.
Jednak nie każdy musi mieć wiedzę jak pisać takie teksty i czasami lepiej zatrudnić copywritera. Copywriter zrobi odpowiedni research i napisze tekst zgodny z SEO oraz naszymi wytycznymi. Dzięki zastosowaniu SEO jest duża szansa, że strona firmy będzie wyświetlana wyżej niż inne strony tej samej branży.
Jeśli jednak zdecydujemy, że sami jesteśmy w stanie napisać dobre treści, musimy kierować się pewnymi zasadami.

  • Język
    Język powinien być zrozumiały dla każdego, w końcu nie każdy jest ekspertem i posługuje się profesjonalnym językiem i określeniami. Można czasami wpleść branżowe słowo, ale z drobnym wyjaśnieniem. Przystępny język zwiększa zainteresowanie ofertą.
  • Rzetelność
    Rzetelne informacje zawsze powinny pojawić się na stronie. Nie powinno się wprowadzać klientów w błąd. Czasami trafi się klient znający branżę i od razu stwierdzi, że nie warto kupować, bo skoro zamieszczone informacje są nieprawdziwe, to towar również jest trefny.
  • SEO
    Każdy chce, aby jego strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, więc warto dowiedzieć się czegoś na ten temat. Na pewno pomoże to w zrozumieniu jak działają wyszukiwarki. Zawsze można stworzyć przejrzystą i świetną treść, wplatając słowa kluczowe, pogrubienia, odpowiednie tytuły. Ważne, aby wszystko było przezroczyste dla wyszukiwarki.
Sukces profesjonalizmu
fot. Pexels.com

Zatrudnienie copywritera

Wybierając copywritera do stworzenia treści branżowych, warto stworzyć sobie listę z kwestiami:
Budżet – jaki budżet mogę przeznaczyć na copywritera? Powinno to zależeć od jakości. Jeżeli chcemy wyższą jakość, to warto przeznaczyć więcej pieniędzy na ten cel.
Konkurencja – warto przeanalizować teksty konkurencji, zobaczyć czy można zrobić coś lepiej i jakich słów kluczowych użyć, aby treść była lepiej pozycjonowana.
Wizerunek – tylko od nas zależy czy kreujemy wizerunek firmy na bardziej przyjazny dla nowych klientów, czy na bardzo profesjonalny. Możemy kreować się na eksperta lub na spokojnie doradzać i sugerować słuchając zdania klienta.
Sektor writingu – możemy wprowadzić na stronę zakładkę „blog” i tam zamieszczać treści branżowe, ale również „oferta” i to również będzie w porządku. Nie ma złotego środka, którą część wybrać. Wszystko można dostosować do strony i wybrać, co bardziej będzie pasowało i zainteresuje klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here