Copywriter to niewątpliwie ciekawy zawód, w którym nie można się ani nudzić ani popaść w rutynę. Jednakże nie jest to ograniczone tylko do samego pisania treści. Dla wielu copywriterów jest to też pasja, do której posiada pewne konkretne cechy. Co to są za cechy?

Solidność w pracy copywritera
fot. Pexels.com

Jakie cechy powinien mieć copywriter?

Wybierając zawód, który chcemy wykonywać w przyszłości wiemy już że mamy predyspozycje do wykonywania tego zawodu. Mamy pewne cechy, które nabyliśmy z czasem lub nadal się ich uczymy z pasji. Bez względu na to co robimy, staramy się cały czas rozwijać i pokazywać swój profesjonalizm. Jednak w pracy copywritera pewne cechy tworzą profesjonalizm tylko kiedy współgrają i żadnej z nich nie brakuje.

  • Komunikatywność
    Jest to podstawowa cecha bez której, dobra współpraca jest praktycznie nie możliwa. Dobra komunikacja jest potrzebna, żeby wykluczyć ewentualne nieporozumienia. Bycie komunikatywnym copywriterem jest niezbędne do sprawnego porozumienia w razie ewentualnych poprawek ale też po to aby ulepszyć tekst. Odpowiednie zrozumienie oczekiwań i wymagań klienta to spora część sukcesu.
  • Otwartość
    Osoby z którymi współpracuje copywriter nie są identyczne i mają różne potrzeby w kwestii artykułów. Do każdego należy podejść indywidualnie i rozważyć inne rozwiązania niż dotychczas. Otwartość jest ważna przy dostosowaniu, wybraniu lub czasami podpowiadaniu co można zmienić aby zamówienie było lepsze. Otwartość to również słuchanie propozycji zleceniodawcy, który może mieć swoją własną koncepcję wykonania zlecenia.
  • Terminowość
    Dobra organizacja czasu jest potrzebna, aby nie było niepotrzebnych nieporozumień z tytułu opóźnienia lub niedotrzymania terminu realizacji. Copywriter potrzebuje czasu do stworzenia zamówienia, ale klient musi mieć czas, aby przeanalizować tekst oraz odesłać go na poprawki. Wykonawca nie może ani wysyłać ani zaczynać pisać dosłownie chwilę przed końcową datą wysyłki. Profesjonalista powinien szanować czas obu stron.
  • Rzetelność
    Rzetelny autor równa się skrupulatnie wykonanemu zadaniu, co równa się z wysoką jakością zamówienia.

Copywriter, zapewniając, że tekst będzie wykonany dobrze, powinien odpowiednio zagłębić się w temat. Sprawdzanie informacji na dany temat musi odbywać się z zaufanych stron, z pewnymi informacjami. Jest to czasem dłuższy proces niż samo tworzenie treści, ale tym właśnie jest rzetelność – skrupulatnym wykonaniem usługi, którą się zapewniało.

Te wszystkie cechy tworzą otoczkę profesjonalizmu, która niejako powoduje poczucie bezpieczeństwa u klienta. Klient jest spokojny, powierzając zlecenie właśnie takiej osobie. Ale czym właściwie jest profesjonalizm?
Profesjonalizm – gwarancja jakości. Poinformowanie o wszystkich aspektach pracy: ceny, ewentualnych kosztów poprawek, przekazaniu praw autorskich, sposobów rozliczania, starannemu doradzaniu oraz wykonaniu zadania. Wszystko po to aby zleceniodawca czuł się wyjątkowo i zaufał nam. Ufając nam i przekonując się o tym, że jesteśmy najlepsi, będzie polecał nasze usługi innym. Dlatego warto traktować każdego klienta indywidualnie, ze względu na jego potrzeby.

Elastyczność w pracy z klientem
fot. Pexels.com

Podsumowanie

Jak widać zawód copywritera to nie tylko nudne pisanie na klawiaturze, żeby to robić potrzeba kilku ważnych cech. Z jednej strony ułatwiają one nie tylko pracę, ake też kontakt z klientem co wpływa na późniejszą ilość zleceń. Wiadome jest, że chcąc coś robić wystarczy odpowiednia determinacja i samozaparcie, ale niestety nie zawsze tylko to wystarcza. Wiele wymaganych cech jest zwykle wrodzonych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here