Wyszukiwarki stale usprawniają i ulepszają swoje algorytmy wyszukiwania, przyczyniło się to do tego, że topical authority stało się ważnym pojęciem. 

Topical Authority
fot. Pexels.com

Czym jest topical authority?

Topical authority dosłownie pokazuje, jaki mamy autorytet np. w opinii Google w danym wyszukiwaniu. Wynika z tego, że im większą trafność ma dany headline z wyszukiwaniem, tym większy ma autorytet u wyszukiwarki.

Co ma wpływ na nasz topical authority?

Oczywiste jest to, że bardziej zaufana wypowiedź będzie od specjalisty w danej dziedzinie np. lekarza niż zwykła ankieta. Dlatego też lepszy autorytet będzie dla strony medycznej niż strony z opiniami i ankietami. I to wszystko pomimo że, ta druga będzie miała szczegółowe odpowiedzi. Pojedynczy wpis na niewiele się zda, algorytm będzie pomijał ten temat.
Powodem tego jest więcej informacji tematycznych, z którymi możemy się zapoznać w dalszej lekturze. Jeżeli pojawi się profesjonalny termin, bardzo prawdopodobne jest to, że jego wyjaśnienie znajdziemy również na tej stronie. Sprawia to, że strona jest bardziej przejrzysta oraz przyjemniejsza w czytaniu.
Wynika z tego, że warto poświęcić stronę na konkretną tematykę. Jeśli jesteśmy specjalistami w jakiejś branży, można to wykorzystać. Wszystko będzie działało na plus w autorytecie tematycznym. Pamiętajmy, aby ulepszać wszystko w miarę ulepszania algorytmów Google.
Algorytmom Google jeszcze trochę brakuje do wypełnienia wizji Stephena Hawkinga, w której to sztuczna inteligencja przyczynia się do destrukcji rasy ludzkiej. Jednak bez problemu analizują tekst i dopasowują do wyszukiwania. Nie należy jednak myśleć, że Google czyta teksty, po prostu zestawia je ze sobą i szuka podobieństw do naszego wyszukiwania.

Topical authority – jak je uzyskać?

Chcąc uzyskać topical authority musimy udowodnić wyszukiwarce, że jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie. Więc musimy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które przyniosą pożądane efekty.

Nisza
Tworząc stronę tematyczną, która jest poświęcona danemu tematowi, warto go poznać. A jeśli jesteśmy z nim dobrze zaznajomieni to uczyć się coraz to nowszych rzeczy. Ogarnięcie popularnych słów kluczowych, ich long-tail odpowiedników, częstych zapytań tematycznych pomoże przy dobieraniu tematów.

Tematyczny content
Kiedy mamy zgromadzone częste zapytania oraz wyszukiwania tematyczne, to możemy zacząć tworzyć treść. Każdy temat zasługuje na to, aby go wyczerpać. Oznacza to, że krótki tekst 1000zzs z praktycznie losowo umieszczonymi słowami kluczowymi jest absolutnie sprzeczny z zasadami rzetelnego SEO. Nie będzie to również treść uznana przez wyszukiwarkę za godną zaufania.

Linkowanie
Warto zadbać o linkowanie:
wewnętrzne (pomaga uporządkować stronę i naprowadzić czytelnika na tematy, które mogą go zainteresować)
zewnętrzne (wpływa na pozycjonowanie, znalezienie się w rankingach dotyczących tych samych słów kluczowych wpływa na postrzeganie naszej strony jako wiarygodnej)

Zyskanie autorytetu u wyszukiwarki
fot. Pexels.com

Podsumowanie

Koncepcja Topical Authority jest nieodłącznym elementem pozycjonowania i należy zwracać na nią baczną uwagę. W całości trzeba dobrze zadbać o:
– pisanie rzetelnych i merytorycznych treści,
– wyczerpać podejmowany temat,
– dobierać semantyczne słowa kluczowe powiązane z podejmowanym tematem,
– zwracanie uwagi na intencje użytkownika,
– uwzględniać model mentalny użytkownika, czyli jak odbiorca rozumie poszczególne pojęcia,
– utworzenie sensownej architektury pojedynczego wpisu oraz kolejnych artykułów/treści,
– łączyć poszczególne wpisy między sobą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here