Będąc początkującym copywriterem szukanie pierwszych zleceń to droga przez mękę. Podstawowym i największym problemem jest brak doświadczenia i portfolio, który sprawia, że zleceniodawcy nie są szczególnie zainteresowani. Istnieje jednak sporo ciekawych rozwiązań, aby początkujący copywriter mógł się rozwijać i poszerzać swoje portfolio. A więc gdzie szukać pierwszych zleceń?

Copywriter szukanie zleceń
fot. Pexels.com

Gdzie szukać zleceń jako początkujący copywriter?

Bardzo duża liczba doświadczonych copywriterów na rynku sprawia, że ci stawiający pierwsze kroki w tej branży mają problem ze znalezieniem pierwszych zleceń. Konkurencja wśród copywriterów jest ogromna i jednak bardzo ciężko konkurować o klientów. Istnieje jednak kilka ciekawych sposobów, aby znaleźć coś dla siebie. Na początku warto zwrócić uwagę na trzy główne sposoby, czyli platformy copywriterskie, portale ogłoszeniowe oraz grupy tematyczne w social mediach.

Platformy copywriterskie
Z jednej strony jest to bardzo dobry sposób na rozpoczęcie swojej kariery w copywritingu. Wiadomo, pisząc na platformach copywriterskich nie trzeba martwić się o wystawianie faktur czy rozliczenie z urzędem skarbowym. Platformy robią to za użytkowników, gdyż są pośrednikami między copywriterem a zleceniodawcami. Jednak sporym minusem są niskie stawki – kilka groszy do domowego budżetu można dorobić, ale nie są to zawrotne sumy. Mimo właśnie tych niewielkich stawek, to platformy są idealnym miejscem na zdobycie pierwszego doświadczenia.
Najpopularniejsze platformy copywriterskie to:
GoodContent.pl – spośród konkurencji wyróżnia się sporą liczbą zleceń, z różnych zakresów tematycznych. Dodatkowo może pochwalić się całkiem niezłymi stawkami jak na zwykłą platformę. Pieniądze można wypłacić po osiągnięciu progu 100 zł, co jest sumą łatwą do uzyskania. Firma rozlicza się z copywriterami na podstawie umowy o dzieło lub jeśli posiadają firmę to za pomocą faktury. Teksty po napisaniu i zaakceptowaniu nadal są widoczne dla copywritera. Podczas akceptacji zleceniodawca może wystawić ocenę za zlecenie. Firma oczywiście wysyła do copywriterów PIT w odpowiednim do tego czasie.

Textbookers.com – platforma będąca główną konkurencją GoodContent.pl. Stawka, którą otrzymują copywriterzy za tekst jest zależna od jakości pisanych tekstów, gdyż są oceniani przez zleceniodawców – po zarejestrowaniu trzeba napisać tekst próbny i na nim opierają się pierwsze dostępne zlecenia. Dobrze płatnych tekstów niestety jest niewiele, dlatego platformę można potraktować jako dodatkowe źródło dochodów. Najwięcej na platformie można znaleźć tekstów preclowych, których pisanie na dłuższą metę nie ma sensu, jeśli marzy się nam rozwój.

GieldaTekstow.pl – jest to portal, na którym copywriterzy wystawiają na sprzedaż wcześniej napisane przez nich teksty. Jednak, aby ktoś je kupował trzeba trafić dobrze w gust zainteresowanych, a to niestety do najłatwiejszych zadań nie należy. Warto zwrócić uwagę, że potral ten daje też możliwość pisania tekstów na zamówieie klienta, ale trzeba się licytować z innymi użytkownikami. Zleceniodawcy najczęściej wybierają niestety tych, którzy oferują najniższą stawkę za napisanie tekstu, co niestety jest mało opłacalne.

Zlecenia dla copywritera
fot. Pexels.com

Portale ogłoszeniowe
Do poszukiwania zleceń można wykorzystać portale ogłoszeniowych takich jak OLX czy Gumtree. Oczywiście można tam znaleźć pracę na cały etat, ale nie tylko. Często zdarza się, że są także drobne zlecenia dla copywriterów. Jednak warto mieć na uwadze to, że nik nie kontroluje prawdziwości ogłoszeń i mogą się zdarzyć też oszustwa.
Media społecznościowe
Na Facebooku można znaleźć sporo grup tematycznych, gdzie często pojawiają się ogłoszenia poszukujące copywritera. Jednak trzeba wcześniej ustalić sobie stawkę (najlepiej niewygórowaną, ale uczciwą), stworzyć dobre teksty próbne. Najczęściej jednak są wybierane osoby, które zgłosiły się w pierwszej kolejności lub te najbardziej doświadczone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here