Każdy wyszukując cokolwiek w wyszukiwarce używa LSI keywords. Dla kogoś nieobeznanego w dziedzinie nie jest to ważna rzecz. Jednak dla copywritera, osoby prowadzącej stronę firmową jest to temat, z którym warto się zapoznać. LSI keywords, a raczej ich użycie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

LSI Keyword
fot. Pexels.com

Czym jest LSI keywords i jak działa?

W tym przypadku lepiej zapytać czym są, ponieważ po rozwinięciu skrótu
Latent Semantic Indexing – ukryte indeksowanie semantyczne / semantyczne słowa kluczowe
Są to wyrażenia powiązane tematycznie z tematem, na który się pisze. I te wyrażenia pomagają wyszukiwarce znaleźć jak najlepiej dopasowaną stronę do zapytania. Prościej tłumacząc, np. prowadzimy stronę o zwierzętach. Ustalamy frazę kluczową na „odpowiednia karma”, a potencjalna osoba wyszuka „zdrowa karma” to niestety, ale minie się to z naszą stroną. Dlatego warto zawrzeć w treści dużo więcej fraz kluczowych.
Oprócz łatwiejszego i lepszego wyszukiwania Google (oraz inne wyszukiwarki) „oferują” rozróżnianie słów synonimicznych, polisemicznych itd. Wyszukiwarka jest wyświetlić zarówno wyniki wyszukiwania dla danego słowa, jak i od razu dla synonimu tego słowa. To samo dzieje się przy słowach polisemicznych jak np. mysz. Wyszukiwarka przy okazji wyników wyszukiwania o gryzoniu wyświetli również „zobacz też” na wszelki wypadek, gdyby chodziło o mysz komputerową.

Jak LSI wpływa na pozycję strony?

Jak wiadomo, algorytmy wyszukiwarek skanują każdy tekst pod kątem dopasowania do wyszukiwania. Jeśli dany tekst ma sporo dopasowań do wyszukiwanej frazy, to algorytm automatycznie umieszcza stronę wyżej. Dodatkowo znając fazy kluczowe na konkretny temat, jesteśmy w stanie stworzyć lepszą treść. Taką, która odpowiada wyszukiwarce, jest bardziej interesująca oraz rozbudowana.

Skąd wziąć LSI keywords?

  • Autouzupełnianie – czyli to, co wyświetla nam się podczas wpisywania wyszukiwania. To są przykładowe i powiązane z naszym wyszukiwaniem LSI keywords.
  • Generator – np. Twinword, który podpowiada wyrażenia również w języku polskim.
  • Wikipedia – chyba każdy nie raz używał Wikipedii i kojarzy pewne frazy, słowa linkowane. Można znaleźć określenia synonimiczne oraz linki do powiązanych artykułów.
  • „Wyszukiwania podobne do…” – przewijając stronę wyników wyszukiwań do dołu, znajdziemy podpowiedzi podobnych wyszukiwań. Warto zwrócić uwagę, że te frazy mogą nadawać się na tzw. długi ogon.

Jak wykorzystać LSI keywords?

Wbrew pozorom, to nie wymaga szczególnych umiejętności, możesz nawet nie wiedzieć, że używasz fraz semantycznych i to za każdym razem kiedy piszesz artykuł. Dodatkowo jest to całkowicie naturalne.
Najważniejsze to po prostu wiedzieć, że takie coś jak LSI keywords istnieje i jak dobrze to wykorzystać.

Podczas tworzenia tekstu warto zrobić sobie listę fraz i wyrażeń powiązanych. Napisać do końca i potem sprawdzić, czy wszystkie frazy znalazły się w tekście. Wiadomo im więcej tym lepiej, ale wszystko z umiarem i naturalnością.

Jednak oczywiste jest, że LSI keywords najbardziej się przydają gdy tworzysz dłuższe treści na stronę: teksty, poradniki i inne wpisy. Dodatkowo mogą być też umieszczane w opisach, na przykład na stronie głównej. Nie będą jakąś przeszkodą, ale będą wyglądać naturalniej niż kilka fraz kluczowych pod rząd, a do tego czytelnicy zrozumieją, o co chodzi.

LSI a pozycjonowanie
fot. Pexels.com

Podsumowanie

LSI keywords jest bardzo przydatne. Nadaje się zarówno do pozycjonowania strony, jak i wzbogacania tekstu. Przed tworzeniem treści warto stworzyć sobie listę fraz LSI, zwłaszcza gdy tworzymy dłuższe teksty typu poradniki.
W codziennym życiu, dla zwykłego użytkownika, LSI przydaje się dla częściowego odczytywania intencji. Pomimo, że wyszukiwarki nie są w stanie w 100% odgadnąć naszych zamiarów, to w pewnym stopniu frazy kluczowe pomagają.
Algorytmy wyszukiwarek stale się rozwijają, a copywriter dzięki poznawaniu ich na bieżąco jest w stanie tworzyć coraz to lepsze treści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here