Podstawą skutecznego pozycjonowania jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Dzięki zastosowaniu działań SEO na stronie, można sprawić, że będzie znajdowała się ona wysoko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Optymalizacja strony
fot. Pexels.com

Czym jest SEO?

SEO – (z ang. Search Engine Optimization), oznacza to optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. SEO są to działania podejmowane w celu osiągnięcia przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych (bezpłatnych, znajdujących się zaraz pod reklamami) wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów/f raz kluczowych. Obecnie istnieje wiele narzędzi ułatwiających wszystkie działania SEO np. Google Analytics.

Jak działają algorytmy wyszukiwarek?

Algorytmy wyszukiwarek to w uproszczeniu zbiór pewnych zasad, którymi wyszukiwarka kieruje się podczas wyboru najtrafniejszych wyników wyszukiwania dla konkretnego zapytania. Algorytmy są stale ulepszane, aby jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania do zapytania, np. algortm Panda skupia się na badaniu:
– ewentualnego plagiatu,
– ilości tekstu,
– jakości tekstu,
– naturalności tekstu.
Dzięki temu Panda wyświetla w wynikach wyszukiwania strony na których znajdują się cenne merytorycznie treści, wartościowe dla czytelnika.

Algorytmy wyszukiwarek
fot. Pexel.com

Treści na stronie, a SEO

Bardzo duży wpływ na SEO mają treści znajdujące się na stronie, które mogą sprawić że użytkownik spędzi więcej lub mniej czasu w witrynie. Jest to czynnik powiązany z zaufaniem strony. Dlatego warto zwrócić uwagę na to jakie elementy powinny zawierać treści przeznaczone na stronę.

  • Oryginalność
  • Wszelakiego rodzaju opisy produktów oraz usług powinny być stworzone na nowo, oczywiście można się inspirować tym co sugeruje producent lub hurtownia. Warto się postarać, żeby każda inna treść np. opisy kategorii, wpisy blogowe itd. również były oryginalne, algorytmy wyszukiwarki na pewno to docenią.

  • Obszerność
  • Najlepszym rozwiązaniem jest wyczerpanie tematu, to jest odpowiednia długość tekstu. Czytelnicy docenią to, że mogli dowiedzieć się czegoś więcej aniżeli tylko podstaw dostępnych na innych stronach.

  • Słowa kluczowe
  • Ważne jest, żeby równomiernie rozmieścić słowa kluczowe, oznacza to że lepiej użyć synonimu słowa kluczowego niż stale upychać je. Dodatkowo jest wiele narzędzi pomagających dopasować odpowiednie słowa/frazy kluczowe, można również skorzystać z fraz znajdujących się poniżej wyników wyszukiwania, tzw. ,,podobne wyszukiwania”.

  • Urozmaicenie
  • Należy pamiętać, że oprócz oryginalności, wplecenia słów kluczowych oraz hierarchizacji, tekst musi być za razem ciekawy i atrakcyjny dla czytelnika. Oznacza to, że można np. zawrzeć ciekawostki, infografiki, cokolwiek innego co przyciągnie uwagę i zainteresuje. Tekst nie może być monotonny.

  • Hierarchizacja
  • Jeśli tekst jest dłuższy to warto podzielić go na nagłówki (tytuł, podtytuł,nagłówek), wytłuścić ważniejsze informacje. H1, h2, h3 są to tzw. znaczniki HTML, które pomagają określić strukturę tekstu.

    Ważne aspekty SEO

    W działaniach SEO bardzo ważnym aspektem jest analiza rynku oraz działań konkurencji. Dzięki szczegółowej analizie fraz użytych przez konkurencję, można podjąć kroki, które sprawią, że konkurencja zostanie w tyle. Dodatkowo warto sprawdzić baze linkową konkurencji i ewentualnie dodać swoją.
    Ważne jest także stałe analizowanie słów kluczowych, aktualizacja treści, które mogły ulec zmianom, obserwacja zmian w wyszukiwarkach. Wszystko to pozwoli na dokładniejsze i za razem lepsze działania pozycjonujące stronę.

    Podsumowanie

    Działania, które mają podnieść naszą stronę w wynikach wyszukiwania są związane z dostosowaniem zawartości do wymogów algorytmów wyszukiwarki. Jednak nie da się dopasować do wszystkich, ponieważ większość z nich jest tajna. Dlatego można to porównać do gry w statki, gdzie możemy tylko domyślać się i strzelać.

    1 KOMENTARZ

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here