Każdy chyba pamięta jak za nastoletniego wieku popularne były blogi lifestyle i każdy tego próbował. Wydawać by się mogło, że te czasy dawno już minęły, a blogerzy odeszli w zapomnienie. Nic bardziej mylnego, ta branża pomimo upływu lat nadal się rozwija. Dlatego mając chęci i czas do prowadzenia bloga warto zaznajmić się z tym jak napisać dobry artykuł blogowy.
Artykuł blogowy – wprowadzenie
Po założeniu profilu na odpowiadającej platformie, warto zapoznać się z dwiema podstawowymi rzeczami. Są to :
Tutaj jedno jest pewne – czas jest ekstremalnie krótki. Dosłownie autor ma ok 2-3 sekund na zwrócenie uwagi użytkownika oraz przekonanie go aby został na dłużej. Dlaczego jest to takie ważne? Jak to zrobić?
Content może być produkowany na potęgę, jednak będzie on praktycznie bezużyteczny, no chyba że dla wyszukiwarki. Nie powinno zapominać się o tym, że nie wyszukiwarka, ale głównie ludzie są głównymi odbiorcami. Efektem będzie to, że ilość przestanie iść w parze razem z jakością. A to zacznie się mijać z istotą content marketingu, gdzie jest nią tworzenie oraz publikacja w interneciej maksymalnie wartościowych i oryginalnych treści (treści blogowe również zaliczają się do nich). Treści powinny być atrakcyjne i dla użytkowników, i dla wyszukiwarek.
O tym warto pamiętać
O ile nie powstały jeszcze konkretne wytyczne nt. tego jak stworzyć idealny post blogowy, to są pewne wytyczne o których warto pamiętać przy tworzeniu.
Stworzenie wciągającego artykułu blogowego wymaga znajomości swoich czytelników. Ta wiedza ułatwi dobranie odpowiednich tematów, a także dostosowanie języka do społeczności, dla której piszesz. Dowiedz się, kim są Twoi czytelnicy, jakie mają problemy, w czym możesz im pomóc?
Zwracaj uwagę na to, co piszą czytelnicy, warto skorzystać w tym celu z social mediów, gdzie można przeprowadzić tzw. burzę mózgów. Można poświęcić trochę czasu na konwersację z odbiorcami, tak żeby poznać ich trochę bardziej i przekonać się czego wymagają.Ta wiedza będzie bardzo przydatna oraz zdecydowanie ułatwi stworzenie artykułu, który przede wszystkim będzie użyteczny i posłuży odbiorcom. treść do odbiorców
Wiadomo każda grupa potrzebuje indywidualnego podejścia, tzn. osoby działające w obszarze medycznym, na pewno nie będą zainteresowane elementami budowlanki.
Pisząc tekst na potrzeby internetu/do internetu struktura treści jest niezwykle ważna. Na początku tekstu powinny znaleźć się najważniejsze informacje, a dopiero później można je rozwijać, najlepiej w odpowiadającej kolejności.
Nie powinno przesadzać się z długością akapitów. Takie, które zawierają maksymalnie 5 wersów, będą znacznie czytelniejsze i bardziej zachęcajace, niż zbite kilkanaście wersów tekstu, które ciężko przeskanować wzrokiem.
Korzystanie ze śródtytułów ułatwi zdecydowanie czytanie użytkownikowi, ale również sprawi że całokształt pracy będzie czytelny. To samo tyczy się również nagłówków różnych stopni (H2, H3), dzielą one wizualnie tekst, który łatwiej potem przeczytać. Dzięki zastosowaniu śródtytułów oraz nagłówków artykuł stanie się o wiele przystępniejszy dla czytelnika.
Formatowanie najważniejszych informacji w artykule, to podstawa. Kluczowe zdania można bez obaw wyróżnić/pogrubić. Czytelnik dzięki zastosowaniu formatowania skupi się na tym co najważniejsze w tekście, a to pomoże mu zrozumieć nawet najtrudniejsze zagadnień.
Na koniec można spisać najważniejsze wnioski z całego tekstu jednak nie jest to konieczne. Warto zaktywizować czytelników i zadać im pytanie o ich własne doświadczenia. Nie powonno się też zostawiać sekcji komentarzy bez odpowiedzi, wypada udzielać się.