Chyba każdy kiedyś próbował swoich sił w blogowaniu, zwykle traktując to jako hobby albo niezobowiązujące zajęcie. Jednak nikt wtedy nie myślał, że może być to sposób na zarobek. Obecnie poświęcając trochę więcej czasu na własnego bloga może stać się on źródłem utrzymania.

Pozycjonowanie bloga
fot. Pexels.com

Pozycjonowanie bloga – co to?


Zacznijmy od początku, czyli pozycjonowanie to wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to ważne, ponieważ niewielu użytkowników sprawdza drugą i kolejne strony wyników wyszukiwania.
Działania, które mają podnieść naszą stronę w wynikach wyszukiwania są związane z dostosowaniem zawartości do wymogów algorytmów wyszukiwarki. Jednak nie da się dopasować do wszystkich, ponieważ większość z nich jest tajna. Dlatego można to porównać do gry w statki, gdzie możemy tylko domyślać się i strzelać.

Czy warto pozycjonować bloga?


Planowanie wpisów
fot. Pexels.com

Po wielu latach istnienia czego takiego jak blogi i wielu zmianach, można je podzielić na prowadzone przez oczywiście blogerów oraz blogi firmowe. I o ile wiadomo, że pisanie osobistego pamiętnika/dziennika może być celem samo w sobie, tak prowadzenie bloga firmowego niesie ze sobą wiele innych korzyści. Ciężko jednak marzyć o sukcesie, gdy strona pozostaje na dalekiej ósmej stronie wyników wyszukiwania. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu wystarczyło systematyczne prowadzenie bloga i można było pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania. Obecnie jednak istnieje wiele blogów i konkurencja jest też spora, ale początkowe miejsca w SERP-ach (Search Engine Result Page) nadal można osiągnąć.
Dlatego odpowiadając na pytanie ,,Czy warto pozycjonować bloga?” można powiedzieć, że to zależy. A od czego? To jak wcześniej wspomniano, jeśli jest to rodzaj dziennika to można ale nie trzeba. Sytuacja przedstawia się z kolei inaczej w przypadku bloga firmowego. Blog firmowy jest niejako wizytówką firmy, dzięki niemu buduje się wizerunek eksperta wśród klientów oraz jest to poniekąd kanał komunikacji na linii klient – firma.

Jak zacząć pozycjonować bloga?


Na początku najważniejsze to założenie bloga, warto zarazem zdecydować się na korzystanie z platform CMS. Mówiąc w wielkim skrócie, platformy CMS ułatwiają nawigowanie po procesach pozycjonowania. Oczywiście posiadając już bloga możemy przenieść go na taką platformę.
Wszystkie zadania związane z pozycjonowaniem bloga staną się o wiele łatwiejsze, kiedy zaplanujesz sobie wszystko. To tak samo jak z dodawaniem i tworzeniem nowych wpisów, najlepiej mieć określony plan, którego się trzymasz.
1. Systematyczność – algorytmy wyszukiwarki z pewnością doceni regularne aktualizacje strony. Dodatkowo ustalając sobie konkretne dni na wrzucanie postów zdobędziesz stałych czytelników.
2. Zawartość – wszelkiego rodzaju treści powinny być obszerne oraz oryginalne, powinny wyczerpać dany temat. Dlatego też lanie wody absolutnie się nie sprawdzi, ponieważ algorytmy wyszukiwarki są tak rozbudowane, że bez problemu analizują merytoryczną zawartość tekstu pod wyszukiwane zapytanie.
3. Elementy SEO – nie jest to najważniejsza część, ponieważ artykuł blogowy to nie landing page. Warto zadbać o to, żeby znalazły się odpowiednie frazy, słowa kluczowe, ale również np. linkowanie, struktura treści (h2, h3)
4. Długość wpisów – optymalna długość wpisu blogowego to ok. 6000zzs, jednak nie jest to wymóg. Świetną treść można zawrzeć również w krótszym artykule. Nie ma jednak określonej odpowiedniej długości wpisu, odpowiednia objętość to taka, która wyczerpuje temat do końca.

Pozycjonowanie bloga – czy to koniec?


Oczywiście, że nie! Powyższe informacje to tylko ułamek tego jakie działania można wprowadzić w pozycjonowaniu bloga. Jest to długa droga, nie od razu blog zyska tysiące czytelników i nie od razu znajdzie się na samej górze wyników wyszukiwania. Jednak pozycjonowanie jest procesem trwałym, więc kiedy zbudujemy wszystko na porządnej podstawie, da nam to odpowiednie wyniki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here