Działania Content Commerce dają wysokie wyniki przy niewielkich nakładach finansowych. Jest to jedna z potężniejszych broni w branży contentu. Personalizowane treści content commerce wyzwalają w czytelniku potrzebę. Dobry tekst content commerce klarownie przedstawia najważniejsze zalety i wady danego produktu.

Content commerce
fot. Pexels.com

Skąd się wziął content commerce?

Content Commerce pochodzi od Content Marketingu. Głównym założeniem jest tworzenie oraz publikowanie treści, które są spersonalizowane, skierowane do pewnej grupy odbiorców. Dodatkowo można zamieścić i odpowiednio zbilansować w treści linki afiliacyjne. Jednak teksty content commerce same z siebie, stworzone przez profesjonalistę, dają spore korzyści dla firmy:
– zwiększenie ruchu organicznego (z tzw. bezpłatnych wejść)
– poprawa konwersji (uwzględniając tym samym zwiększenie sprzedaży)
– lepsza widoczność firmy w wyszukiwarkach (pozycjonowanie)
– kreowanie wizerunku eksperta
Jakościowe treści, to jest to, co Google lubi. I tym samym docenia takie teksty, w których znajdą się np. obszerne opisy, zawierające coś więcej niż nazwę i krótki opis. Dobrze jest zawrzeć korzyści z oferty. Osoby specjalizujące się w CC zwracają szczególną uwagę, na to aby, tekst był pełen słów kluczowych (oczywiście bez powtórzeń).

Co wpływa na skuteczność Content Commerce?

Na każdy sukces wpływa kilka czynników, ale zawsze jest parę najistotniejszych, bez których może się wszystko posypać. Tak samo Content Commerce, również posiada kilka takich czynników.

  • Odpowiednia prezentacja

W treściach CC ważne jest ukazanie oferty w dobrym świetle. Całość ma być przejrzysta dla czytelnika, tak aby po przeczytaniu wiedział co jest mu oferowane oraz jakie korzyści wynikają z zakupu. Proste, prawda? Niestety jest to coś czego często brakuje w reklamach, a cała oferta jest zawiła.

  • Indywidualność

Każda firma skupia się na danej grupie ludzi, np. nastolatkowie, nauczyciele itd. Każdą osobę z konkretnej grupy łączy jakiś mianownik i właśnie ten mianownik jest podstawą do sformułowania oferty. Z racji, że nie każda firma ma tą samą ofertę oraz grupę docelową, porządny copywriter musi bazować na własnych pomysłach.

  • Czy aby na pewno to jest to?

Wiadomo, że nie każdy sposób polepszenia strony będzie zawsze trafny. Jeżeli wiemy, że nasza strona ma słabo rozwiniętą część marketingową to może warto nie podejmować tematu Content Commerce. W takim przypadku można by skupić się na rozwoju innej części. Content można rozwijać na wiele sposobów, ale nie warto próbować i wprowadzać czegoś, o czym nie wiemy wiele oraz czegoś, co nie ma nic wspólnego ze stroną.

Korzyści stosowania content commerce

Content commerce jest rozwiązaniem niosącym za sobą wiele korzyści. Pozwala na osiągnięcie założonych celów biznesowych, tj. zwiększenie sprzedaży, wzmocnienie wizerunku itp. I to wszystko działa w sposób, który klient bardzo docenia – jest on całkowicie nienachalny i skierowany przede wszystkim w stronę potrzeb i oczekiwań klienta.
Dlatego oznacza to, że content commerce stanowi świetną alternatywę, dzięki której można pozyskać klientów, zamieniając ich w realnych użytkowników. Dobrze poprowadzone działania z zakresu content commerce z pewnością przynoszą zadowalające efekty.Wynika to z kilku powodów:

– treści i linki docierają do osób, które mogą być zainteresowane promowanymi produktami,
– reklama ma przyjemną formę – nie jest nachalnym przekazem, lecz niesie za sobą wartościową treść.

Korzyści stosowania content commerce
fot. Pexels.com

Podsumowanie

Jak widać Content Commerce jest czymś, co może przynieść wiele korzyści, jednak nie jest to coś dla każdego. Jeśli wiemy, że jest to strzał w dziesiątkę, to jak najbardziej należy rozwinąć tę część. Każdy ogarnięty w tej dziedzinie copywriter będzie wiedział, czy warto, doradzi co i jak oraz przeanalizuje działania konkurencji w tym wątku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here