Forma zdalna pracy jest niezwykle praktyczna i wygodna, nie ma się więc co dziwić, że coraz więcej osób chce w ten sposób pracować. Jednak w biurze posiada się wszystkie potrzebne programy, a podczas pracy w domu może być z tym problem. Jakie więc aplikacje są w stanie ułatwić pracę zdalną?

Aplikacje do pracy zdalnej
fot. Pexels.com

Aplikacje i programy dla pracownika zdalnego

Dla niektórych praca zdalna to codzienność – są w niej bardziej wydajni, mogą pracować więcej jeśli chcą itd. Jednak warto wziąć pod uwagę takie rzeczy jak organizacja zadań, ewidencja czasu pracy, spis ważnych numerów telefonów. Z pomocą przychodzą aplikacje i programy, które bez problemu można zainstalować na laptopie lub telefonie.

Trello
Jest to internetowa aplikacja, która bez względu na miejsce pracy pozwala zarządzać zadaniami – oczywiście bezpłatnie.
Trello najprościej można porównać do klasycznej tablicy korkowej, tylko że w wersji wirtualnej. Pozwala na stworzenie przestrzeni, w której do ustawionych wcześniej kolumn przyczepia się zadania. Mogą być one zapisane w formie tekstu, grafiki czy linków. Narzędzie także umożliwia udostępnianie swojej tablicy pozostałym pracownikom, co ułatwia podział zadań.

TeamViewer – narzędzie dedykowane pracy zdalnej
Jest to narzędzie przeznaczone do zdalnego kontrolowania systemu poprzez Internet. Nie wymaga konieczności instalacji serwera ani klienta na dysku twardym komputera, więc jest doskonałym rozwiązaniem dla niewielkich firm/zespołów. Niestety jest to płatne rozwiązanie dla zastosowań komercyjnych.
Program umożliwia przede wszystkim przenoszenie danych pomiędzy komputerami, prowadzenie wirtualnych szkoleń z obsługi oprogramowania czy prezentacji na żywo. Z programu można skorzystać na wszystkich urządzeniach, które posiadają system Windows, Mac, iOS lub Android.

Google Drive lub Dropbox
Zaletą korzystania z dysku jest integracja z innymi usługami Google – Dokumenty, Arkusze, Prezentacje czy Kalendarz. Tym samym z poziomu przeglądarki można przeglądać pliki bez potrzeby pobierania ich. Każdy użytkownik może je także edytować, jeśli otrzyma odpowiednie uprawnienia. Dropbox z kolei ułatwia proces archiwizacji danych znajdujących się na komputerze, ich późniejszej synchronizacji oraz udostępniania online znajomym.
Obie usługi są dostępne na urządzeniach z systemami Windows, Mac, Android i iOS.

TimeCamp
TimeCamp jest to oprogramowanie służące do monitorowania czasu pracy, które pozwala efektywniej realizować zadania podczas home office. Dzięki TimeCamp można śledzić swoje aktywności i sprawdzać, ile czasu jest poświęcone na każdą z poszczególnych. Dzięki szczegółowym opcjom raportowania można przeanalizować wyniki i poszukać obszarów, w których należałoby poprawić swoją wydajność.
Aplikacja nie tylko pozwala na monitorowanie czasu pracy pracowników, ale pozwala też zliczać czas do konkretnych zadań i projektów, przez co pracodawca otrzymuje dostęp do kompletu danych o produktywności pracowników firmy oraz rentowności projektów. Dodatkowo program oferuje możliwość generowania miesięcznych list obecności.

Ułatwienie pracy zdalnej
fot. Pexels.com

Calendly
Calendly jest to aplikacja pomagająca zaplanować spotkania bez konieczności wysyłania wielu e-maili i zmagania się ze znalezieniem daty i godziny pasującej wszystkim uczestnikom. Za pomocą Calendly można ustawić swoje preferencje dotyczące terminów spotkań i udostępnić link, aby inni mogli o nich wiedzieć. Można także osadzić Calendly na swojej stronie, jeśli chcesz, aby klienci sami mogli umawiać się na spotkania.

Krisp
Jest to narzędzie umożliwiające wyciszenie wszystkich odgłosów występujących w tle podczas video rozmów. Niejednokrotnie podczas video rozmowy słychać w tle odgłosy remontu u sąsiada, szczekające psy lub biegające dzieci. Dzięki temu narzędziu można bez problemu omówić ważne projekty, poprowadzić rozmowę z klientem bez konieczności spotkania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here