Pozycjonowaniem stron internetowych można nazwać wszystkie procesy, które mają na celu poprawę pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na wyświetlenia oraz pozycję rankingową witryny. Jest to niezbędny zabieg, jeśli chcemy by nasz strona była widoczna w internecie.

Pozycjonowanie Google
fot. Pexels.com

Jak działa optymalizacja stron w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych w Google działa tak samo jak w innych wyszukiwarkach. Algorytmy analizują stronę pod kątem kilku czynników oraz dopasowują wyniki wyszukiwania do tego co wyszukiwaliśmy.

Rywalizacja jest bardzo duża, głównie przez to, że konkurencja stosuje ciągłe udoskonalenia w kwestii czynników wpływających na pozycję strony, których może być nawet ponad 200. A to tylko kilka czynników branych pod uwagę przez algorytmy podczas wyszukiwania:

Słowa kluczowe
Algorytmy w trakcie pozycjonowania stron internetowych w Google biorą pod uwagę głównie słowa kluczowe. Słowa kluczowe dzielą się na:

– zwykłe, tzn. krótkie, ogólnikowe

– „długi ogon”, bardziej szczegółowe

Zwykłe słowa kluczowe mają ogromną konkurencję, ponieważ zwykle nie działamy sami w konkretnej branży.

LSI keywords
Są to semantyczne słowa kluczowe, które pomagają znaleźć wyszukiwarce strony najbardziej dopasowane do wyszukiwania. Warto nasycić tekst frazami kluczowymi. Kiedy na naszej stronie (np. o naturze) zamieścimy tekst z frazą kluczową „kiedy odlatują ptaki”, a użytkownik wyszukuje „migracja ptaków” to może się to minąć z naszą stroną, lecz kiedy użyjemy sporo różnych i atrakcyjnie użytych fraz kluczowych to wyszukiwarka pokaże naszą stronę.

Topical Authority
Jest to przekonanie i udowodnienie wyszukiwarce, że jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie. Podstawą tego jest strona, która opiera się na danej dziedzinie, a nie jest z typu „wszystko i nic”. Np. użytkownik wyszukuje cokolwiek na temat medyczny, to możemy być pewni, że strona o niszy medycznej będzie wyżej niż strona z opiniami użytkowników. Jest ona bardziej wiarygodna i prawdopodobnie pojawią się tam odnośniki do powiązanych artykułów i wyjaśnienia trudniejszych słów.

Algortmy wyszukiwarki
fot. Pexels

Hierarchizacja nagłówków
Hierarchia nagłówków pozwala robotom wyszukiwarek lepiej określić, które ze słów są najważniejsze, a także wyznacza kierunek skanowania strony przez roboty. Dzięki zastosowaniu hierarchizacji można uniknąć sytuacji w której roboty skanujące stronę uznają, że wszystkie treści są na tym samym poziomie i równocześnie mogą uznać całą stronę za nieważną i niepotrzebną.

Linkowanie
Ruch na stronie można uzyskać również przez zdobywanie linków prowadzących do naszej strony, często w postaci ,,gościnnego” posta reklamowego. Jak zdobyć linki?
1. Poprzez korzystanie z forów internetowych i angażowanie w komentowanie innych stron/blogów
2. Udostępnienia w social mediach
3. Posty sponsorowane
Ważne jest także miejsce, gdzie znajduje się link. Najlepiej gdyby były to strony z dobrą renomą, strony powiązane tematycznie, bez podejrzanych działań.

Czas ładowania strony oraz mobilność
Wydawać by się mogło, że te dwa czynniki mają mało wspólnego z pozycjonowaniem, prawda? Jednak z doświadczenia i analiz wynika, że strony szybciej ładujące się oraz posiadające wygodny interfejs dla wszystkich urządzeń lądują na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Szybkość strony można sprawdzić przy pomocy bezpłatnych narzędzi np. Google PageSpeed.
Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że strony automatycznie dopasowyjące się do urządzeń oraz szybko ładujące się posiadają o wiele więcej wyświetleń oraz działań – użytkownicy nie lubią marnować czasu.

Jakościowe treści
Wiele poradników mówi o tym jak ważna jest treść wysokiej jakości. Tekst wysokiej jakości będzie nie tylko dla użytkownika atrakcyjny pod względem zawartości i wyglądu, ale też dla wyszukiwarki. Takie treści powinny uwzględniać zasady SEO, które dodatkowo podbiją pozycjonowanie. Warto skupić się na high quality content, nawet jeśli tych treści miałoby być mało, zawsze są one lepsze niż thin content.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here