Obecnie copywritera mozna określić jako swego rodzaju połączenie rzemieślnika oraz artysty. Jednak czy da się być rzemieślnikiem bez bycia artystą? Warto spróbować odkryć w sobie artystę.

Kreatywny copywriting
fot. Pexels.com

Czym zajmuje się kreatywny copywriter?


Kreatywny copywriter/creative copywriter zajmuje się tworzeniem scenariuszy reklam, nazw firm czy też sloganów reklamowych. Tak samo jak przy każdym innym tworzeniu contentu podstawą jest przyciągnięcie klienta i jego uwagi. Swoją drogą kreatywni copywriterzy mają niezłe pole do popisu jeśli w zdecydowanej większości są oni artystami z mnóstwem pomysłów.
Jednakże nie zmienia to faktu, że każdy autor treści/tekstów powinien być kreatywny. I wcale nie chodzi o tworzenie najbardziej wymyślnych haseł, opisów itd. Chodzi o to, aby wymyślone hasło było nie tylko najdziwniejsze, ale również oczywiste i zrozumiałe dla potencjalnych klientów. Przecież hasła oraz treści są tworzone do ludzi.

Pracowitość oraz wyobraźnia
Można się odnieść do średniowiecznej szkoły scholastycznej – ,,velle non discitur” – nie można nauczyć się chcieć. O ile więc pracowitość zależna jest od osoby i nie zmieni się przez całe życie, tak twórczość jest umiejętnością, którą każdy może wykorzystać.

Kreatywny copywriting – rzeczywistość

Jak wygląda jednak rzeczywistość kreatywnego copywritingu? Okazuje się, że obecny stan treści, obecnie dostępny w polskim internecie jest mało kreatywny. Pomimo tego, że zdarzają się wyjątki, zdecydowana większość treści jest dopasowana tylko i wyłącznie w wymagania klienta. Niestety te wymagania są dość sztywne i konkretne, gdzie brak miejsca na wykazanie się w sposób kreatywny. Jednak dodatkowo czynnikiem zagłuszającym nieszablonowe myślenie jest ogrom zleceń. Po prostu, kiedy ma się do wykonania kilkadziesiąt np. opisów to nijak jest po drodze z kreatywnością, szczególnie kiedy termin goni.
Wydawać by się mogło, że przez taki stan rzeczy autor jest skazany, a wręcz zmuszony, aby pracować w taki sposób.
I tutaj okazuje się, że do końca tak nie jest. Obecnie firmy zwróciły uwagę na unikalność tekstów, które są skuteczne w utrzymaniu uwagi czytelnika a tym samym potencjalnego klienta. Właśnie z tego powodu coraz częściej decydują się na teksty stworzone przez kreatywnego copywritera. Takie działania bez problemu łączą się idealnie z w parze z innymi ciekawymi zagraniami, np. maskotki firmowe. Mówiąc prościej, kreatywne teksty/hasła będą stopniowo zyskiwały coraz więcej chętnych, ponieważ jest to jedyne działanie pozwalające wyróżnić się firmie na tle innych.

Czy kreatywne teksty sprawdzą się zawsze?


Kreatywność w pracy
fot. Pexels.com

Niestety problemem tekstów kreatywnych jest to, że nie sprawdzą się ani zawsze, ani wszędzie. Często odbiorcy z uwagi na brak czasu nie zwracają uwagi na takie treści, ich uwaga skierowana jest na konkretne komunikaty. Oznacza to, że muszą one być proste oraz zwięzłe.

Podsumowanie


Kreatywny copywriting jest sztuką łączącą wyzwanie wraz z nieszablonowym podejściem. Jednak te kratywne teksty nie zawsze są w stanie przynieść pożądany efekt. Wszystko z racji, że trudno jest zatrzymać i zaciekawić potencjalnych klientów. Dlatego też najlepsze oraz najbardziej optymalne efekty są kwestią odpowiedniego połączenia podejścia marketingowego oraz artystycznego razem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here