Oczywistym jest, że wartościowa treść jest potężnym narzędziem w szeroko pojętym e-marketingu, procesie promowania firmy i przywiązywania do niej użytkowników. Wiele firm posiada blogi, na których publikowane są teksty mające na celu przyciągnięcie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów. Świetnym sposobem na osiągnięcie celów jest poruszanie tematów, które mogą rozwiązać problemy czytelników i powiększą ich wiedzę w zadowalającym dla nich zakresie. Takie właśnie są artykuły eksperckie. Jak napisać artykuł ekspercki, zwiększający zainteresowanie marką?

Artykuły eksperckie
fot. Unsplash.com

Czym jest artykuł ekspercki?


Teksty eksperckie, powinny przekazywać cenną oraz przydatną wiedzę. O „laniu wody” można zapomnieć, nie powinna się nawet zdarzać taka sytuacja, ponieważ, może to wpłynąć na wiarygodność tekstu w oczach czytelników. Tekst musi zawierać same konkrety! Jest powór dla którego teksty eksperckie są sporym wyzwaniem. Copywriter lub inna osoba tworząca tekst musi zagłębić w dany temat i wykazać się rzetelnością/kreatywnością dziennikarską. Ważne jest również to czy tekst jest przwznaczony do mediów sieciowych czy raczej drukowanych? Wiadomo, że artykuły pojawiające się w sieci odbierane są w inny sposób przez czytelników (inaczej przebiega ich czytanie), lub też mogą pełnić dodatkową funkcję, czyli wspomaganie pozycjonowania witryny internetowej (SEO). Dlatego też warto dodatkowo przy okazji tworzenia artykułu nasycić go słowami i wyrażeniami kluczowymi. Bez względu na jaką formę artykułu eksperckiego się tworzy, trzeba pamiętać o podstawowym celu – tekst ma przekazać wiedzę, która jest cenną dla użytkownika.

Artykuł ekspercki – wskazówki


Wiedza eksperta
fot. Unsplash.com

  • Przekazywanie sprawdzonych informacji
  • Niestety tworząc ekspercki artykuł trzeba samemu posiadać specjalistyczną wiedzę lub też znaleźć sprawdzone informacje. I tutaj dla większości osób zajmujących się tworzeniem tego typu treści nie ma problemu w zdobyciu wiedzy np. od eksperta w danej dziedzinie, problem pojawia się kiedy osoba nie wtajemniczona w branżę pisarską chciałaby szukać informacji w internecie. Właśnie poszukiwanie wiedzy w internecie wcale nie należy do najlepszych pomysłów, pomimo że uczniowie korzystają z niego na codzień. Będąc copywriterem można być specjalistą w pracy z tekstem, ale nie koniecznie w inżynierii lądowej. Oznacza to, że znajdując jakiś randomowy tekst posiłkowy w internecie nt. prawidłowego rozmieszczenia elementów konstrukcji. Zatem pewność, że ten przypadkowy materiał znaleziony w internecie na ten temat będzie bezbłędny, jest zerowa. Informacje na takie tematy do artykułów eksperckich najlepiej uzyskiwać z pewnych źródeł. A do takich na pewno należą specjaliści z danej dziedziny, książki tematyczne. Znacznie ułatwi pracę nie tyle sama rozmowa z ekspertem lecz cytowanie jego/jej słów (oczywiście za zgodą autora). Zamieszczenie cytatów podnosi wiarygodność tekstu oraz jego wartość, zwłaszcza gdy cytat należy do osoby, która jest znana znanej oraz szanowana. Najtrudniejsze z całego zadania może być poszukiwanie osoby z odpowiednią wiedzą, samo tworzenie artukułu w tej sytuacji może więc okazać bardzo łatwym zadaniem. Często jednak osoba zlecająca napisanie takiego tekstu może polecić lub wskazać osoby, które mogą okazać się ciekawe i warto z nimi zamienić kilka słów.

  • Prostota języka
  • Specjalistyczny tekst nie musi być naszpikowany skomplikowanym słownictwem. Osoby chcące poznać odpowiedź na trudny temat oczekują, że artykuł który znajda wyjaśni im wszystko w przystępny dla każdego sposób. Tworząc taki tekst należy połączyć prostotę wraz z informacyjną funkcą takiego artykułu. W ten sposób można sprawić, że potencjalny czytelnik pozostanie na stronie oraz przeczyta ten konkretny tekst, a może nawet będzie chciał spojrzeć na resztę artykułów znajdujących się na stronie.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here